onsdag 24 november 2010

Obsessive Cuteness

Under två nätter i rad har jag läst på om tamråttor.
Busifer
När jag var 15 år ung så skaffade jag mina första råttor tillsammans med mitt ex. Det blev två flickor; Saga och Svea hette dom. Men Svea blev sjuk, så uppfödaren tog tillbaka henne och vi fick en Stella istället. Och då kunde jag inte låta bli, hon hade en pojke som var så himla fin, så även han fick följa med hem. Han döptes till Busifer (hah). Efter en tid så fick vi 2 kullar med råttbäbisar! 23 stycken sötbollar, varav en fick stanna, en liten kille som döptes till Rebus.
Rebus
Pojkarna var mina änglar, åh vad jag älskade dom. Jag fastnade inte alls lika mycket för flickorna. Men åren gick och Busifer blev sjuk, och dog. Usch, det är fortfarande lite jobbigt. Rebus blev i alla fall ensam, men jag hittade två kompisar till honom, 2 pojkar som aldrig fick några namn. Jag hade inte så mycket tid för mina råttor tyvärr, så tiden gick och dom gick bort en efter en.
Jag skulle jättegärna vilja ha två, tre råttpojkar. Har under velat detta sen jag slutade gymnasiet, men det har inte blivit av att jag skaffat några. Och nu har jag ju sambo, så jag kan ju inte bara skaffa hur som helst. Men men.. Jag läser och tittar på bilder, och drömmer litegrann. För det får jag ju göra i alla fall, fniss ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...