fredag 19 november 2010

♥ Dag 3 – Mina föräldrar

Då var det dags för nummer tre i turordningen - om mina föräldrar!

Få se nu då.. Jag har två stycken; en mamma & en pappa.
Min mamma heter Ulrika, årgång 67. Hon var alltså nästan 21 år gammal (ung!!) när jag kom till världen. Hon är min mysmamma! Hon är ursprungligen från Ångermanland, men när hon började gymnasiet så flyttade hon till Sundsvall (så modigt). Hon fick 3 barn med korta mellanrum, 1988, 1990 och 1992.
Hon och min pappa gick isär när jag var 6 år om jag inte minns fel...
Jag och mina yngre bröder har bott med mamma mestadels, pappa besökte vi på lov och helger när vi var små, men inte lika ofta idag. Med mamma har vi flyttat runt en del, först från Sundsvall till Billingsfors (två år), sen därifrån till Kumla. Idag bor mamma i en 2:a med min yngsta bror! När jag var yngre så bråkade jag en hel del med min mamma, jag var en väldigt arg tonåring, hah. Men nu sedan jag flyttat hemifrån har vi en mycket bättre relation, underbart!

Om min pappa då.. tyvärr så träffar  jag honom väldigt sällan, då han bor kvar i Sundsvall och jag bor ju nästan i Göteborg. Men vi hörs ibland på telefon, trevligt.
Min pappa var en ung pappa, han hade precis fyllt 19 år när jag föddes, lillskiten! Idag bor han med sin fru Ingela strax utanför Sundsvall med deras två underbara hundar Doris och Ozzy (Collie).

Vet inte riktigt vad mer jag ska skriva, vill ju inte lämna ut dem för mycket heller ;) Men jag älskar dom båda två!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...