torsdag 18 november 2010

♥ Dag 2 – Min första kärlek

Det här är lite tuffare att skriva om.. För vad ska man skriva?

Och vad/vem är min första kärlek? Är det den första personen man har ett förhållande med? Är det den första bästa kompisen man har? Eller är det första husdjuret..?

 Fast ja.. det kan inte bli den första personen jag hade ett förhållande med, iofs var vi tillsammans i två och ett halvt år, men jag har insett senare att det var aldrig kärlek. Det var en Emelie som var ung och väldigt needy efter att vara tillsammans med någon. Och tiden bara gick.

När jag var 19 år hände något alldeles speciellt dock. Jag började prata med en filur på internet. Jag blev väldigt intresserad av den här människan (som dock bodde otroligt långt ifrån mig). Men jag åkte och hälsade på.. och blev kär - på riktigt för första gången. I Kim. Detta är nu snart tre år sedan. Men det var då jag insåg vad kärlek var på riktigt, det var underbart och förjävligt på samma gång. Jag mådde bra och åt helvete samtidigt. Jag var trygg och livrädd.. Men jag fattade att jag var kär.



  Vi har gått igenom en hel del vi två under tiden vi varit tillsammans, det började fint (som det brukar har jag hört), sen gick det neråt.. men vi har arbetat tillsammans för att få det att funka. Fast i somras började jag ge upp. Jag fick tankar som sa "ibland räcker det inte att man älskar varandra". I höstas fick jag panik, packade alla mina saker och drog. Men Kim gav inte upp, han följde efter mig och visade mig att vi visst kan funka - han & jag. Och nu är vi på riktigt igen. Kärleken fanns kvar, starkare än någonsin.



Vi arbetar fortfarande med oss själva, men vi har vuxit så mycket tillsammans. Idag kan vi prata om saker som vi aldrig gjort förr, och det är underbart. Han är min bästa vän, och min första riktiga kärlek.

My first real love is my boyfriend I have now, we have had our ups and downs, but its greater than ever now. 
We have been together for almost three years, love.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...